Ne gandim adesea la civilizatiile antice din Grecia si din Roma ca fiind leagane ale culturii vestice, locurile in care au luat nastere si de unde s-au raspandit pretutindeni toate ideile despre lume, de la modul de a guverna o tara pana la arta si filozofie.
Dar, asa cum Peter Bogucki ne reaminteste in aceasta carte, Grecia si Roma nu s-au dezvoltat in izolare.
De jur imprejurul lor existau comunitati rurale care aveau culturi remarcabil diferite, unele despre care putini dintre noi mai stiu cate ceva.
Spunandu-ne povestile lor, ne ofera o mult asteptata imbogatire a modului in care intelegem antichitatea clasica.
De la tarmurile Oceanului Atlantic, la vest, pana la Muntii Ural, la est, traiau comunitati care nu cunosteau scrierea.
Tot ceea ce stim despre ei se datoreaza in exclusivitate descoperirilor arheologiceun tablou construit din ramasite ale asezarilor, ofrandelor, monumentelor si mormintelor dezvaluind un portret la fel de convingator ca si marile civilizatii literate ale acelor vremuri.
Bogucki urmareste dezvoltarea acestor grupuri din Epoca Pietrei pana la caderea Imperiului Roman de Apus.
Rezultatul este o prezentare fascinanta a catorva dintre culturile aproape uitate precum si a metodelor moderne care ne permit sa le scoatem din anonimatul istoric.
Herald Tribune, denumit adesea International Herald Tribune (IHT), a fost un ziar renumit cu o lungă istorie în furnizarea de știri internaționale.
A fost înființat inițial în 1887 ca ediția europeană a New York Herald de către James Gordon Bennett Jr.
De-a lungul anilor, a câștigat o reputație pentru raportarea aprofundată a afacerilor globale, afaceri, cultură și politică.
În 1967, The New York Times Company a achiziționat ziarul și l-a redenumit International Herald Tribune.
Sub acest nou nume, a continuat să servească drept o sursă principală de știri internaționale, adresându-se în primul rând unui public expatriat și cititorilor vorbitori de limbă engleză din afara Statelor Unite.
Ziarul era cunoscut pentru acoperirea cuprinzătoare a evenimentelor mondiale și pentru rețeaua sa de corespondenți de pe tot globul.
În 2013, The New York Times Company a redenumit International Herald Tribune ca The International New York Times, cu scopul de a-l alinia mai strâns cu ziarul său emblematic, The New York Times.
Această mișcare a reflectat importanța tot mai mare a platformelor digitale și dorința de a crea un brand global unificat.
În timp ce ediția tipărită a International Herald Tribune și-a încetat publicarea odată cu rebranding, prezența sa digitală a continuat sub numele de The International New York Times.
Această platformă digitală a oferit cititorilor din întreaga lume acces la aceeași jurnalism și analiză de înaltă calitate care au distins ziarul de peste un secol.
The International New York Times, la fel ca predecesorul său, și-a menținut angajamentul de a furniza rapoarte cu autoritate despre afaceri internaționale, afaceri, cultură și multe altele, asigurându-se că cititorii rămân informați despre evoluțiile de pe tot globul.