Aceasta noua carte despre Eminescu s-a nascut dintr-un studiu de mai mici dimensiuni, publicat in 2012 in revista Limba Romana de la Chisinau, fiind prilejuit de implinirea a doua veacuri de la raptul Basarabiei petrecut in anul 1812.
La o relectura, cu travaliu sporitor, numarul paginilor s-a multiplicat, incat studiul a fost extins la cartea de fata, devenind a opta, din cele douasprezece inchinate fenomenului Eminescu, din 1984 pana azi.
Editia a doua este substantial adaugita fata de cea din 2013, inclusiv cu nu mai putin de cinci capitole noi: Apendice istoriografic la „cazul Stere”, Intalnire ontologica: Eminescu si Stere, Basarabia si arheul romanesc, Resurectia identitara a Basarabiei, Timp si exil.
Fireste, atentia se concentreaza asupra viziunii eminesciene privitoare la destinul acestei provincii romanesti, viziune care imbina, cu o patrundere demna de o minte geniala, elementele istoriografice cu cele ale filosofiei, dreptului, politicii, moralei, toate in stransa corelatie cu ceea ce am numit, intr-o carte anterioara, ontologia arheitatii.
Totusi, titlul Basarabia eminesciana mi-a impus trecerea dincolo de referinta strict exegetica, urmarind spiritul abordarii eminesciene la destinul ulterior al provinciei imposibil de rupt de cel al Romaniei posteminesciene.
Theodor Codreanu.
Noi | Apendice istoriografic la cazul |
---|---|
Intalnire ontologica | Eminescu si |
Ideea Europeana este un brand dedicat promovării culturii și tradițiilor europene, oferind o gamă variată de produse, de la artizanat și suveniruri la materiale educaționale.
Cu un accent pe autenticitate și diversitate, brandul își propune să inspire consumatorii să aprecieze bogăția culturală a Europei.
Ideea Europeana promovează un stil de viață educat și conștient, încurajând oamenii să exploreze și să învețe despre tradițiile și obiceiurile din diferite colțuri ale Europei.
Brandul se angajează să sprijine meșteșugarii locali și să ofere produse de calitate, care să reflecte frumusețea diversității culturale.