Dechor


Litera - Capital si ideologie | thomas piketty

Litera

Litera - Capital si ideologie | thomas piketty

  • O stea, bazat pe 1 voturi

Toate societatile umane trebuie sa-si justifice inegalitatile: trebuie sa le gaseasca motivatiile, fara de care ansamblul edificiului politic si social ameninta sa se prabuseasca.

In acest sens, ideologiile trecutului, daca le studiem indeaproape, nu sunt mai nebunesti decat cele din prezent.

Doar prin demonstrarea multitudinii de traiectorii si de bifurcatii posibile putem sa ne punem intrebari despre fundamentele propriilor noastre institutii si sa luam in considerare transformarea lor.

Plecand de la date comparative de o amploare si de o profunzime inedite, aceasta carte retraseaza intr-o perspectiva deopotriva economica, sociala, intelectuala si politica istoria si devenirea regimurilor inegalitare, de la vechile societati trifunctionale si sclavagiste pana la societatile postcoloniale si hipercapitaliste moderne, trecand prin societatile proprietariste, coloniale, comuniste si social-democrate.

In ciuda abordarii hiperinegalitare care s-a impus incepand din anii 1980–1990, Capital si ideologie cauta sa demonstreze ca lupta pentru egalitate si pentru educatie, nu sacralizarea proprietatii, este cea care a permis dezvoltarea economica si progresul uman.

Tragand invataminte din lectiile istoriei globale, ne putem detasa de fatalismul care a hranit derivele identitare actuale si ne putem imagina un socialism participativ in acest secol XXI: un nou orizont egalitar de cuprindere universala, o noua ideologie a egalitatii, a proprietatii sociale, a educatiei si a impartasirii cunoasterii si a puterilor.

Thomas Piketty, nascut in suburbia pariziana Clichy pe 7 mai 1971, este unul dintre cei mai importanti si apreciati economisti francezi contemporani.

Este director de studii la Ecole des hautes etudes en science sociale (Scoala de Inalte Studii in Stiinte Sociale – EHESS) si profesor la Ecole d'economie (Scoala de Economie ) din Paris.

Lucrarile lui se concentreaza pe economia publica, mai ales pe inegalitatea de venituri si de bunastare.

Este autorul bestsellerului Capitalul in secolul XXI (2013), carte tradusa in 40 de limbi, printre care si in romana (Editura Litera 2015), si vanduta in peste doua milioane si jumatate de exemplare.

Cartea de fata, aparuta la sfarsitul anului 2019 si care este intr-o oarecare masura continuarea celei dintai, are in vedere in primul rand inegalitatile de venituri in diferite societati de-a lungul istoriei.

99.90 Lei
Cu cate stelute ai vota acest produs?

Informatii produs

InegalitatileTrebuie sa le gaseasca motivatiile fara de care ansamblul edificiului politic si social ameninta sa se prabuseasca
XxiUn nou orizont egalitar de cuprindere universala o noua ideologie a egalitatii a proprietatii sociale a educatiei si a impartasirii cunoasterii si a puterilorthomas

Clientii au cumparat si

Despre Litera

Editura Litera este o editură cunoscută în România.

Joacă un rol important în peisajul literar și editorial al țării.

Iată câteva puncte cheie despre Litera Publishing: 1.

Editura de cărți: Litera este implicată în publicarea unei game variate de cărți, acoperind diverse genuri, cum ar fi literatură, ficțiune, non-ficțiune, lucrări academice și literatura pentru copii.

Editura este cunoscută pentru contribuțiile sale la promovarea și difuzarea literaturii române și internaționale.

Lanț de librării: Litera operează un lanț de librării în toată România sub denumirea de „Librăria Litera”.

Aceste librării servesc ca puncte de vânzare cu amănuntul de unde clienții pot achiziționa o selecție largă de cărți, inclusiv cele publicate de Editura Litera și alte edituri.

Prezența online: Litera Publishing are o platformă online unde clienții pot explora și cumpăra cărți prin internet.

Prezența online permite cititorilor o modalitate convenabilă de a accesa un catalog larg de opere literare.

Evenimente și inițiative literare: editurile se angajează adesea în organizarea sau participarea la evenimente literare, lansări de carte și inițiative culturale.

Litera poate fi implicată în diverse activități care vizează promovarea literaturii și sprijinirea autorilor.

99.90 Lei


Categorii Litera


Branduri stiinte sociale. politica


Politica de utilizare Contact