Aceasta lucrare cuprinde traducerea unor texte inedite si ofera o interpretare ampla asupra operei lui Nietzsche si a conceptului de nihilism.
Parcurand lucrarea, cititorii vor descoperi cum Heidegger, Colli, Montinari sau Simon analizeaza sistemului filosofic conceput de Neitzsche, accentuand modul in care acesta a cercetat ontologia umana si imperiul vointei.
Nihilismul, din perspectiva lui Neitzsche, este o stare de spirit care pune sub semnul intrebarii natura a tot ceea ce este cladit, la nivel conceptual si faptic, de catre om.
Filosofia sa indeamna la analizarea setului de valori stabilit, si mentiunut prin traditii, punand accent pe faptul ca omul este cel care creaza, si nimic nu se afla in afara sa.
„In principal tema nihilismului este tratata ca «nihilism european» (Nietzsche, Heidegger s.
) implicand de fapt critica lumii moderne, dar si propria «depasire» (Uberwindung des Nihilismus), caci «nihilismul european» este pentru Nietzsche „intreaga istorie a gandirii europene” si poate fi depasit, dar, „depasirea nu poate sa fie iarasi obiect al unei morale a imperativului sau a unei incordari morale”, ci perspectiva unei ontologii morale, luata sub specia devenirii (J.
Simon, Nietzsche und das Problem des europaischen Nihilismus, in: „Nietzsche-Kontrovers”, 1984, p.
16, 17).
Fondul conceptiei lui Nietzsche, sub formula «Uberwindung des Nihilismus» (Depasirea, invingerea nihilismului) il constituie valoricul, creatia, nu forta: „Eu insumi am cautat o justificare estetica: cum e posibila uratenia lumii: Eu am luat vointa catre frumos, catre persistenta in forme asemanatoare ca un mijloc de pastrare temporara – si salvare: fundamentul imi pare insa ceea ce este Etern‑Creator (das Ewig-Schaffende), legat de suferinta ca ceea ce trebuie sa fie Etern‑Distrugator (das Ewig-Zerstoren-Mussende)” (Fr.
Nietzsche, Nachgelassene Fragmente 1885‑87, in: SW 12, p.
113)”.
In | Nietzschekontrovers 1984 p 16 17) |
---|---|
Nihilismus» (depasirea, invingerea nihilismului) il constituie valoricul, creatia, nu forta | Eu insumi am cautat o justificare esteticacum e posibila uratenia lumiieu am luat vointa catre frumos catre persistenta in forme asemanatoare ca un mijloc de pastrare temporara si salvarefundamentul imi pare insa ceea ce este |
Fragmente 1885‐87, in | Sw 12 p 113) |
Paideia este un brand dedicat educației și dezvoltării personale, care oferă o gamă variată de resurse, de la cărți și cursuri la ateliere și seminarii.
Cu un accent pe învățare continuă și autocunoaștere, Paideia inspiră utilizatorii să își dezvolte abilitățile și cunoștințele într-un mod accesibil și interactiv.
Brandul promovează valori precum creativitatea, gândirea critică și colaborarea, devenind astfel o alegere populară pentru cei care doresc să investească în propria dezvoltare personală și profesională.