Celine Sciamma has made three feature films: Waterlilies/Naissance des pieuvres (2007), Tomboy (2011), Girlhood/Bande de filles (2014) and also a short film about homophobia Pauline (2010).
With the wide international attention paid to Girlhood , Sciamma is now seen as one of the most gifted contemporary female directors.
Sciamma's films focus on the lives of girls and young women.
This is critical to her politics as she links the importance of girlhood to contemporary feminism.
Following queer theory's opening of questions of childhood, she offers a novel imprint of child experience, gained through her collaborative work with actors.
Her focus on the agency of children allows her to confront critical ethical issues.
About author(s): Emma Wilson is Professor of French Literature and the Visual Arts and a fellow of Corpus Christi at the University of Cambridge.
Films | Waterliliesnaissance des pieuvres (2007) |
---|---|
About author(s) | Emma |
Edinburgh University Press (EUP) este un editor academic bine-respectat cu sediul în Edinburgh, Scoția.
Înființată în 1949, este asociată cu Universitatea din Edinburgh, dar funcționează independent.
EUP este specializată în cărți și reviste academice dintr-o gamă largă de discipline, inclusiv științe umaniste și sociale.
Presa publică lucrări academice de înaltă calitate în domenii precum literatură, istorie, filozofie, politică, lingvistică și studii culturale.
Este cunoscut în special pentru contribuțiile sale la studiile scoțiane, publicând cărți care explorează istoria, cultura și literatura Scoției.
Pe lângă cărți, Edinburgh University Press publică și câteva reviste academice prestigioase care acoperă diverse domenii.
Aceste reviste oferă o platformă pentru cercetarea academică și facilitează diseminarea de noi cunoștințe și idei în cadrul comunității academice.
Edinburgh University Press se angajează să mențină standarde editoriale înalte și să promoveze excelența academică.
Publicațiile sale sunt recunoscute pentru bursele lor riguroase, profunzimea intelectuală și contribuția la dezvoltarea cunoștințelor în domeniile lor respective.