Aceste proze reprezinta cel de-al treilea ciclu al celor o suta de povestiri incepute in 2010, primele doua fiind publicate in volum in 2014.
Scrierea lor a reprezentat una dintre cele mai intense experiente pe care le-am trait (ca om si ca scriitor deopotriva).
Marturisesc ca mi s-a potrivit modelul cvadripartit, numarul relativ limitat de cuvinte, dar si acea dimensiune intentionala amintind oarecum de parabola.
Consider ca in acest prim veac de nou mileniu nu mai este vremea scrierilor interminabile: timpul universului e tot mai alert, iar al nostru, al muritorilor de rand, parca tot mai zgarcit.
Si daca parabolele din Calauzitorul de suflete erau europene, iar pe cele din Ultimul urias din Zarand le-am numit transilvane, pe cele din acest ciclu (final) le consider, pur si simplu, existentiale, cu o semnificativa componenta experientiala.
Mi-am propus sa cuprind cat mai mult in cat mai putine cuvinte, dar si cat mai simplu cu putinta, in cele din urma constatand (nu fara satisfactie) ca dincolo de dimensiunea lor usor fantastica, povestirile au, ades, si consistenta unor poeme.
Interminabile | Timpul universului e tot mai alert iar al nostru al muritorilor de rand parca tot mai zgarcitsi daca parabolele din |
---|
Ideea Europeana este un brand dedicat promovării culturii și tradițiilor europene, oferind o gamă variată de produse, de la artizanat și suveniruri la materiale educaționale.
Cu un accent pe autenticitate și diversitate, brandul își propune să inspire consumatorii să aprecieze bogăția culturală a Europei.
Ideea Europeana promovează un stil de viață educat și conștient, încurajând oamenii să exploreze și să învețe despre tradițiile și obiceiurile din diferite colțuri ale Europei.
Brandul se angajează să sprijine meșteșugarii locali și să ofere produse de calitate, care să reflecte frumusețea diversității culturale.