Cu ani in urma, Dragos Grusea imi marturisea ca filosofia i-a distrus viata: l-a rupt de vraja cuvenita varstei si l-a impins in copca dureroasa a gandirii lucide.
Culmea e ca mi-o spunea cu aerul unui ins usurat, al carui suflet scapase de o povara ingrata, a carei apasare ameninta sa-i inabuse elanul.
Atunci am inteles ca distrugerea de care vorbea fusese de fapt o mare eliberare.
Departe de a-l strivi, disciplina conceptelor il scapase de pericolul de a-si irosi viata in agitatii oarbe.
Scutit de ameteala unei tinereti sortite a se rata in numele senzatiilor tari, tanarul pasea in empireul abstractiilor inalte, in al caror perimetru avea sa-si cizeleze in chip stralucit gandirea.
Astazi, pe deplin format, Dragos Grusea e un fin cunoscator al idealismului german, la eruditia capatata adaugandu-se inlesnirile de limba, deoarece scrie limpede despre distinctii fioros de subtile.
In plus, are nas de copoi: simte autorii la care ideologia a sugrumat filosofia, cum la fel simte facatura diletanta cu aparente speculative.
Volumul de fata, avandu-i drept tinta pe Goethe, Kant si Nietzsche, carora Dragos le scoate matele la propriu, pana intr-atat de adanca e analiza pe care le-o face, dovedeste o putere a mintii care il scoate din rindul exegetilor si il asaza in cinul ganditorilor.
Dupa cele trei judecati temporale din finalul cartii (de permutare, stra-mutare si transmutare a timpului), nu-mi ramane decat sa astept noua tabla de categorii a eonului in care omenirea e pe cale sa intre.
Daca nu o va da Dragos Grusea, nu o va da nimeni la noi.
(Sorin Lavric).
Viata | La rupt de vraja cuvenita varstei si la impins in copca dureroasa a gandirii lucide |
---|---|
In plus, are nas de copoi | Simte autorii la care ideologia a sugrumat filosofia cum la fel simte facatura diletanta cu aparente speculativevolumul de fata avandui drept tinta pe |
Ideea Europeana este un brand dedicat promovării culturii și tradițiilor europene, oferind o gamă variată de produse, de la artizanat și suveniruri la materiale educaționale.
Cu un accent pe autenticitate și diversitate, brandul își propune să inspire consumatorii să aprecieze bogăția culturală a Europei.
Ideea Europeana promovează un stil de viață educat și conștient, încurajând oamenii să exploreze și să învețe despre tradițiile și obiceiurile din diferite colțuri ale Europei.
Brandul se angajează să sprijine meșteșugarii locali și să ofere produse de calitate, care să reflecte frumusețea diversității culturale.