Coasa era pui / Ecaterina Vrana: tablou.
cuvinte, tablou.
/ Editat, cu o introducere de Erwin Kesster Acesta este un roman in cuvinte si imagini.
Este doar una dintre multiplele auto-fictiuni ce pot fi construite din caramizile imprastiate ale corespondentei Ecaterinei Vrana.
Romanul de fata nu este nici mai realist si nici mai fantasmagoric decit attele care ar folosi acelasi material.
Si nu este nici mai fabulos si nici mai fabulatoriu decit viata propriu-zisa a Ecaterinei Vrana si a mediutui sau inconjurator.
Histrionismul boem at acestuia, cu o rutina exasperanta a (auto)epatarii, cu imaginarea unor mari eveniment inecate in ceata orelor prea matinale continua, ca un fel de rezervatie sentimentala, „starea artistica a unei anume lumi mondene din anii 20 ai secolului 20.
O lume a excesului nepericulos, a revolutiilor de cafenea si catifea albastra, a inimilor neirnbtinzite desi imbacsite, a dramatismelor stridente si uneori rudimentare.
O lume de vis si halucinatie vie, in care se imbaiaza cultural multi dintre creatori.
E ceva facil in aceasta, poate frustrant pentru cititorii care cauta, iritati, momentul in care aceste personaje reusesc,in cele din urma, sa paraseasca mitul vietii interesante si sa capete intelegerea rationata a propriilor fapte, pentru a intoarce intreaga poveste prolixa intr-o invatatura condensata, utila, perena.
Numai ca personajete de fata nu capata aceasta Intelegere.
Fug de ea, o ignora.
Nu pentru ca ar fi damnate, ci pentru ca se consuma, constiincios si cotropitor, in caruselul acelorasi mari-mici evenimente.
Timpul nu pare ca te preseaza sa-si vina in fire, ci sa se piarda cu firea, ratacite in spaime adesea fara obiect, dar inflamate de subiectivitate.
Viata lor se hraneste cu aceste rataciri, ea transpare frisonant din ceea ce ajung unii, la un moment dat, sa realizezeopere izbitoare, captivante.
Chiar daca pare inscrisa pe un curs auto-distructiv, viata aceasta nu este traita ca o pierdere si lipsa, ci ca un ideal at celor ce se dau de ceasul mortii pentru a stoarce o ultima picatura de traire inmuiata-ntr-un dandysm iremediabil.
Spectacolul nu este insa scutit de sensuri, oricit de mult le-ar ignora actorii captivati de roluri.
Selectia de texte a fost realizata dintr-o serie mult mai ampla de mesaje email si sms trimise de catre Ecaterina Vrana, din 2008 pina in 2015, catre diversi destinatari.
Emailul si sms-ul s-au dovedit tehnici literare extrem de potrivite stilutui epistotar vehement, abrupt, impetuos si meandric at Ecaterinei Vrana, o oglindire textuala acuta si pertinenta a profilului picturii sale.
Am incercat sa pastrez specificul acestui stit-inundatie cazuta din senin, chiar daca au fost operate (din considerente de spatiu tipografic, dar si de fluiditate) numeroase taieturi, marcate prin puncte de suspensie.
Am pastrat in mare parte ortografia idiosincratica a Ecaterinei Vrana, indeosebi debuturile de fraza cu litera mica si rabufnirile cu majuscule, uneori pe suprafete extinse.
Numele proprii au fost abreviate, restrinse la initialete persoanelor respective, cu exceptia numelui Ecaterina sau Cati, invocat de catre autoare.
Atunci cind un substantiv comun a fost folosit ca nume propriu, am pastrat substantivul in cauza integral.
Textele.
Vrana | Tablou cuvinte tablou |
---|
Vellant este un brand dedicat publicațiilor și cărților de specialitate, axându-se pe educația continuă și dezvoltarea personală.
Oferind o gamă variată de cărți, Vellant se concentrează pe teme diverse, de la literatură și știință la dezvoltare personală și stil de viață.
Brandul se mândrește cu calitatea conținutului său și cu abordarea sa unică, inspirând cititorii să își dezvolte cunoștințele și abilitățile.
Vellant este ideal pentru cei care apreciază lectura și caută informații valoroase pentru dezvoltarea lor personală și profesională.