Buying (RED) products--from Gap T-shirts to Apple--to fight AIDS.
Drinking a Caring Cup of coffee at the Coffee Bean & Tea Leaf to support fair trade.
Driving a Toyota Prius to fight global warming.
All these commonplace activities point to a central feature of contemporary culture: the most common way we participate in social activism is by buying something.
Roopali Mukherjee and Sarah Banet-Weiser have gathered an exemplary group of scholars to explore this new landscape through a series of case studies of commodity activism.
Drawing from television, film, consumer activist campaigns, and cultures of celebrity and corporate patronage, the essays take up examples such as the Dove Real Beauty campaign, sex positive retail activism, ABC's Extreme Home Makeover, and Angelina Jolie as multinational celebrity missionary.
Exploring the complexities embedded in contemporary political activism, Commodity Activism reveals the workings of power and resistance as well as citizenship and subjectivity in the neoliberal era.
Refusing to simply position politics in opposition to consumerism, this collection teases out the relationships between material cultures and political subjectivities, arguing that activism may itself be transforming into a branded commodity.
About author(s): Roopali Mukherjee (Editor) Roopali Mukherjee is Associate Professor of Media Studies at the City University of New York, Queens College, and the author of The Racial Order of Things: Cultural Imaginaries of the Post-Soul Era.
Sarah Banet-Weiser (Editor) Sarah Banet-Weiser is Professor and Head of the Department of Media and Communications at the London School of Economics.
She is the author of four books, including Authentic(TM) The Politics of Ambivalence in a Brand Culture (2012), which won the International Communication Association's Outstanding Book Award, The Most Beautiful Girl in the World: Beauty Pageants and National Identity (1999), Kids Rule! Nickelodeon and Consumer Citizenship (2007), and Empowered: Popular Feminism and Popular Misogyny (2018).
She is the co-editor of Cable Visions: Television Beyond Broadcasting (2007) and Commodity Activism: Cultural Resistance in Neoliberal Times (2012), both available from NYU Press.
Culture | The most common way we participate in social activism is by buying something |
---|---|
About author(s) | Roopali |
Things | Cultural |
World | Beauty |
Empowered | Popular |
Visions | Television |
Activism | Cultural |
New York University Press (NYU Press) este o editură academică prestigioasă afiliată la Universitatea din New York (NYU).
Înființată în 1916, NYU Press este una dintre cele mai vechi prese universitare din Statele Unite și are o reputație de lungă durată pentru publicarea de lucrări academice de înaltă calitate în diverse discipline.
În calitate de editor academic de top, NYU Press este specializată în publicarea de cărți în științe umaniste și sociale, cu accent pe studii critice și interdisciplinare.
Comunicatele de presă publică cărți într-o gamă largă de domenii, inclusiv sociologie, antropologie, istorie, studii culturale, studii media, studii de gen, științe politice, drept și multe altele.
NYU Press se angajează să publice burse inovatoare și riguroase din punct de vedere intelectual, care contribuie la discursul academic și se implică în probleme sociale, culturale și politice presante.
Presa este cunoscută pentru programul său de publicare divers și incluziv, care prezintă lucrări atât ale unor oameni de știință consacrați, cât și ale unor voci emergente, precum și cărți care explorează perspective subreprezentate și comunități marginalizate.
Pe lângă monografiile academice, NYU Press publică și manuale, lucrări de referință și cărți de interes general destinate unui public mai larg.
Publicațiile presei sunt distribuite la nivel global și sunt utilizate pe scară largă în săli de clasă, biblioteci și instituții academice din întreaga lume.
În general, New York University Press joacă un rol vital în promovarea cunoștințelor și în promovarea anchetei intelectuale prin programul său de publicare, reflectând excelența academică și angajamentul față de cercetare și bursă a Universității din New York.