„Cu ce-as putea sa-i compar poezia? Cu un pahar de 250 ml de votca, baut pe nemancate, dintr-o rasuflare – ascultandu-l la bucatarie (intr-o buna traditie sovietica, toate discutiile «за жизнь» aveau loc exact acolo, de regula pana tarziu), tin minte cum mi se taiase respiratia –, si care, in loc sa te ameteasca de cap, iti limpezeste mintea, incalzindu-te, totodata, la inima.
Ca si cum, de unde dadeai taria pe gat, tocmai ti se facea o transfuzie de sange (proaspat!!!) – oricine a vibrat la versurile lui Cioclea trebuie sa se fi simtit «de-un sange» cu Poetul.
Viguroasa, de-o vitalitate nedezmintita/de neegalat (in primele doua volume), poezia lui contine mai multa hemoglobina decat toata (lesinata!) poezie sovietica moldoveneasca luata la un loc, dar si samanta unei noi literaturi…” (Emilian Galaicu-Paun_.
Cartier este un conglomerat francez de bunuri de lux cunoscut pentru bijuterii, ceasuri și accesorii rafinate.
Iată câteva puncte cheie despre Cartier: 1.
Fondator: Cartier a fost fondat la Paris, Franța, în 1847 de Louis-François Cartier.
Inițial, compania sa concentrat pe realizarea de bijuterii și ceasuri de înaltă calitate.
Patronaj regal: De-a lungul anilor, Cartier a câștigat o reputație pentru măiestria și designul său, câștigând patronajul regal de la diferite curți europene.
Designuri iconice: Cartier este renumit pentru crearea de modele iconice și atemporale.
Unele dintre creațiile sale notabile includ ceasul Cartier Tank, ceasul Santos de Cartier și brățara Love.
Bijuterii de înaltă: Cartier este renumit pentru bijuteriile sale de înaltă, cu pietre prețioase excepționale și modele complicate.
Brandul a creat unele dintre cele mai rafinate și valoroase piese din lume.
Ceasuri: Cartier este un jucător important în industria ceasurilor de lux.
Ceasurile lor sunt cunoscute pentru precizie, măiestrie și design-uri distinctive.
Marochinarie: Pe lângă bijuterii și ceasuri, Cartier produce o gamă de articole din piele de lux, inclusiv genți de mână, portofele și accesorii.
Parfumuri: Cartier are o linie de parfumuri care reflectă eleganța și rafinamentul mărcii.
Unele parfumuri populare includ „Must de Cartier”, „Declarație” și „La Panthère”.
Prezență globală: Cartier are buticuri și o prezență globală în marile orașe din întreaga lume, găzduind o clientelă de elită.
Moștenire bogată: Cu o istorie de peste un secol, Cartier are o moștenire bogată și este considerat unul dintre cele mai prestigioase și recunoscute mărci de lux.
Cartier este adesea asociat cu angajamentul față de măiestrie, inovație și eleganță atemporală.
Brandul a lăsat o amprentă semnificativă în lumea bunurilor de lux și continuă să fie un simbol al rafinamentului și prestigiului.