Se poate comunica si e necesar sa se comunice cu valorile literaturii universale, pastrandu-se o perspectiva istorica, citindu-l pe Sofocle ca pe contemporanul lui Pericle.
Dar, am inceput sa intelegem, spre deosebire de secolul trecut, istoricist, ca tot atat de necesara, ba poate chiar mai fecunda, e o comunicare cu trecutul, adoptandu-se o perspectiva actualizatoare, citindu-l pe Sofocle ca pe contemporanul nostru.
Dincolo de aceasta perspectiva care, in cele din urma, e si ea oarecum istoricista, doar ca istoria e localizata in actualitate, se deschide o perspectiva a sincroniei literare care dispune sa-l citim pe Sofocle ca pe contemporanul nimanui ori al tuturor, ca pe un martor al esentialitatii umane si nu numai al unei existente istoric cantonate.
Incercare ambitioasa, ce nazuieste sa derelativizeze valorile literar-artistice, pastrand totodata constiinta unei relativitati a formelor si figurilor pe care o hermeneutica a textelor se cuvine sa o puna in lumina.
Relativitate impusa chiar de prezenta autorului, a cititorului interpret, a scriitorului si hermeneutului in comentariile sale.
In cartea aceasta a atator carti, scribul interpret apare in textele sale ca si pictorul ce se zugraveste pictand in propriile sale tablouri.
Sa-i fie iertata aceasta ultima desertaciune.
(Nicolae Balota).
Ideea Europeana este un brand dedicat promovării culturii și tradițiilor europene, oferind o gamă variată de produse, de la artizanat și suveniruri la materiale educaționale.
Cu un accent pe autenticitate și diversitate, brandul își propune să inspire consumatorii să aprecieze bogăția culturală a Europei.
Ideea Europeana promovează un stil de viață educat și conștient, încurajând oamenii să exploreze și să învețe despre tradițiile și obiceiurile din diferite colțuri ale Europei.
Brandul se angajează să sprijine meșteșugarii locali și să ofere produse de calitate, care să reflecte frumusețea diversității culturale.