CUPRINSIntroducere .
7Capitolul 1 - Locul si rolul diagnosticarii in management1.
1 Clarificari terminologice .
2 De la amatorism la profesionalism in management .
3 Instrumentarul managerial.
Locul si rolul diagnosticarii inmanagement .
23Capitolul 2 - Diagnosticarea – aspecte teoretice si metodologice2.
1 Despre diagnosticare .
2 Diagnosticarea – repere metodologice .
Ce presupune pregatirea diagnosticarii(prediagnosticarea)? .
Care este continutul documentarii preliminare? .
Analiza viabilitatii manageriale si economice .
Evidentierea cauzala a principalelor puncte forte (atuuri) si puncte slabe (disfunctionalitati) .
Diagnosticarea mediului extern al organizatiei;evidentierea oportunitatilor si a amenintarilor(vulnerabilitatilor) .
Determinarea potentialului de viabilitate .
Recomandari strategico-tactice .
Redactarea studiului de diagnosticare.
77Capitolul 3 - Modele si metode de diagnosticare3.
1 Modele de diagnosticare organizationala .
1 Definirea si caracteristicile modelelor de diagnosticare .
2 Modele de diagnosticare bazate pe teoria sistemelordeschise .
3 Analiza campului de forte .
4 Modelul Leavitt .
5 Modelul Six Box .
6 Modelul Stea al lui Galbraith .
7 Modelul congruentei al lui Nadler si Tushman .
8 Modelul 7-S .
9 Modelul Bolman si Deal .
10 Modelul Burke-Litwin .
2 Metode folosite in diagnosticarea interna .
1 Arborele cauzelor (diagrama cauzelor sau diagramaarbore) .
2 Metoda intrebarilor (QQCQCP) .
3 Metoda brainstorming .
3 Metode de diagnosticare a mediului ambiant (extern) -Analiza PESTEL .
4 Metode de diagnosticare globala a organizatiei (interna siexterna) - Analiza SWOT .
110Capitolul 4 - Aplicatie.
Diagnosticarea unei organizatii .
1 Pregatirea diagnosticarii (prediagnosticarea) .
2 Documentare preliminara .
1 Caracteristicile tipologice ale firmei investigate .
2 Managementul companiei si mecanismele defunctionare ale acestuia.
3 Situatia economico-financiara .
3 Analiza viabilitatii manageriale si economice a companiei .
1 Analiza viabilitatii manageriale .
2 Analiza viabilitatii economice .
3 Simptome pozitive si negative .
4 Evidentierea cauzala a principalelor puncte forte si puncteslabe (disfunctionalitati) .
5 Diagnosticarea mediului ambiant al intreprinderii.
Determinarea oportunitatilor si a amenintarilor .
6 Determinarea potentialului de viabilitate al intreprinderii .
1 Determinarea potentialului intern de viabilitate .
2 Determinarea potentialului extern de viabilitate .
3 Determinarea potentialul global de viabilitate alintreprinderii .
7 Recomandari strategico-tactice de amplificare a potentialuluide viabilitate .
8 Postdiagnosticarea .
210BIBLIOGRAFIE .
Pro Universitaria este o editură dedicată publicării de materiale educaționale, axată pe furnizarea de resurse de înaltă calitate pentru studenți și profesori.
Oferind o gamă variată de cărți, manuale și materiale didactice, Pro Universitaria își propune să sprijine procesul de învățare și să contribuie la dezvoltarea cunoștințelor.
Brandul colaborează cu specialiști din domeniu pentru a crea conținut relevant și actualizat, care să răspundă nevoilor educaționale contemporane.
Pro Universitaria se mândrește cu angajamentul său față de excelență în educație și calitatea resurselor oferite.