Cartea de față nu este o lectură facilă.
Dimpotrivă, șochează la fiecare pagină, încercând să ne scoată din conformismul călduț în care ne-am instalat și să ne facă să gândim.
La fel ca Bertrand Russell în eseul De ce nu sunt creștin (1927), Hitchens încearcă să demonstreze că religia este o invenție umană, un efect al fricii noastre de moarte și de neant.
Autorul vânează contradicțiile „cărților sfinte“, indiferent că aparțin creștinismului, islamului sau iudaismului.
Hitchens îmbină argumente științifice și citate din marii filosofi cu descrierea unor evenimente sociale și politice sau chiar cu anecdote savuroase.
Inteligența argumentației și stilul plin de vervă, chiar virulent pe alocuri, au transformat cartea într-unul dintre „textele canonice“ ale ateismului contemporan.
Mai întâi în Londra, apoi în New York și Washington, Hitchens a devenit o personalitate marcantă.
El scrie cu strălucire și sensibilitate, dar și cu o furie reală.
The New York TimesStilul lui Hitchens este științific (îi citează pe Dawkins, Shakespeare, George Eliot), dar în același timp ușor de înțeles pentru cititorul obișnuit.
Este amuzant, dar și răutăcios, vânează absurditățile „miracolelor“ Bibliei, numindu-i „bufoni“ pe toți cei care nu sunt de acord cu el.
The Associated Press.
Editura Litera este o editură cunoscută în România.
Joacă un rol important în peisajul literar și editorial al țării.
Iată câteva puncte cheie despre Litera Publishing: 1.
Editura de cărți: Litera este implicată în publicarea unei game variate de cărți, acoperind diverse genuri, cum ar fi literatură, ficțiune, non-ficțiune, lucrări academice și literatura pentru copii.
Editura este cunoscută pentru contribuțiile sale la promovarea și difuzarea literaturii române și internaționale.
Lanț de librării: Litera operează un lanț de librării în toată România sub denumirea de „Librăria Litera”.
Aceste librării servesc ca puncte de vânzare cu amănuntul de unde clienții pot achiziționa o selecție largă de cărți, inclusiv cele publicate de Editura Litera și alte edituri.
Prezența online: Litera Publishing are o platformă online unde clienții pot explora și cumpăra cărți prin internet.
Prezența online permite cititorilor o modalitate convenabilă de a accesa un catalog larg de opere literare.
Evenimente și inițiative literare: editurile se angajează adesea în organizarea sau participarea la evenimente literare, lansări de carte și inițiative culturale.
Litera poate fi implicată în diverse activități care vizează promovarea literaturii și sprijinirea autorilor.