Dechor


Tritonic - Eminescu orator. strategii retorice in publicistica | daniel ciurel

Tritonic

Tritonic - Eminescu orator. strategii retorice in publicistica | daniel ciurel

  • O stea, bazat pe 1 voturi

Daniel Ciurel abordeaza, intr-o maniera proaspata si tentanta, un sector relativ putin investigat al creatiei eminesciene: cel publicistic.

Inarmat cu achizitiile criticismului retoric traditional si ale neoretoricii, cu lecturi extinse in domeniul argumentarii mediatice, cu o cunoastere exemplara a tehnicilor jurnalistice de persuasiune, Daniel Ciurel identifica intr-un corpus vast de texte strategiile retorice abordate de Mihai Eminescu de-a lungul carierei sale de publicist.

Forta persuasiva a articolelor eminesciene, demonstreaza autorul, provine din credibilitatea si autoritatea discursului (ethos), din apelurile la pasiunile audientei (pathos) si din structurarea logica a argumentelor (logos).

Ethos-ul se manifesta prin strategii retorice precum: asumarea diverselor persona, argumentele autoritatii, strategiile citarii si strategiile prevenirii.

Cititorul acestei carti poate descoperi cum Eminescu isi asuma diverse ipostaze retorice, intre dimensiunea stiintifica, pozitiva, savanta, cu trimitere la logos, cea vizionara, profetica, tributara pathos-ului si pana la atitudinea satirica sau didactica, vizand ethos-ul.

Pathos-ul se manifesta prin procedee precum sermo (oralitatea), strategiile dialogice si interogative, strategiile comuniunii, amplificarea retorica si strategiile reprosului si amenintarii.

Argumentarea retorica (logos) apeleaza la rationamente verosimile prin deductie, inductie, analogie si metafora.

Cele trei mari articole de doctrina (Influenta austriaca asupra romanilor din Principate, Icoane vechi si icoane noua si Studii asupra situatiei) corespund celor trei etape ale publicisticii eminesciene, continand esenta gandirii lui sociale si politice, dar cuprind si principalele structuri retorice din opera jurnalistica.

Demersul critic se incheie cu analiza strategiilor satirice, polemice si pamfletare, partea cea mai vie a publicisticii eminesciene, o adevarata literatura de idei.

Din perspectiva apelurilor persuasive, satira mizeaza prioritar pe ethos, polemica este centrata pe logos, in timp ce pamfletul recurge prioritar la pathos.

MARIANA CERNICOVA-BUCA.

39.00 Lei
Cu cate stelute ai vota acest produs?

Informatii produs

EminescieneCel publicistic
Eminescu de-a lungul carierei sale de publicist.forta persuasiva a articolelor eminesciene, demonstreaza autorul, provine din credibilitatea si autoritatea discursului (ethos), din apelurile la pasiunile audientei (pathos) si din structurarea logica a argumentelor (logos).ethos-ul se manifesta prin strategii retorice precumAsumarea diverselor persona argumentele autoritatii strategiile citarii si strategiile preveniriicititorul acestei carti poate descoperi cum

Clientii au cumparat si

Despre Tritonic

Tritonic este un brand cunoscut în domeniul publicării, specializat în dezvoltarea și distribuția de cărți educaționale, manuale și materiale de suport pentru diverse domenii de studiu.

Cu un accent pe inovație și educație de calitate, Tritonic colaborează cu experți din diferite discipline pentru a oferi resurse actualizate și relevante pentru studenți, profesori și pasionați de învățare.

Gama sa variată include titluri care acoperă subiecte precum științele exacte, literatura și dezvoltarea personală, având ca obiectiv să sprijine procesul educațional și să stimuleze curiozitatea intelectuală.

Brandul se mândrește cu o reputație solidă în rândul comunității academice, fiind recunoscut pentru contribuțiile sale valoroase în domeniul educației.

39.00 Lei


Categorii Tritonic


Branduri marketing si comunicare


Politica de utilizare Contact