Autoarea aduce dovezi experimentale riguroase pentru a raspunde la aceste intrebari, folosind metode psihofiziologice in designuri de cercetare ingenioase, aplicate atat in laborator, cat si in sala de spectacol.
Studiul 'de teren&' cuprins in aceasta carte este cu atat mai interesant cu cat autoarea a fost protagonista spectacolului Madama Butterfly, in pauzele caruia s-au facut masuratorile psihologice pe un esantion de spectatori.
Muzica, stimulii muzicali, genereaza cele mai intense, cele mai diverse si cele mai multe emotii pe o unitate de timp.
Niciun alt stimul (verbal, imagistic, semantic etc.
) nu are un astfel de potential.
De aceea, stimulii muzicali se constituie intr-un adevarat cod de reprezentare a emotiilor - mult mai adecvat decat codurile imagistice, verbale sau semantice si mult mai congruent cu organizarea sistemului nostru mintal, pe dubla axa a experientei si ratiunii - si reprezinta cel mai eficient stimul evocator de reactii emotionale Cartea ilustreaza foarte elocvent anvergura teoretica si metodologica pe care o are psihologia cognitiva a muzicii.
Cu un accent asupra muzicii de opera (afinitate care se leaga de cariera de solist de opera a autoarei), cercetarile incluse in aceasta carte investigheaza original cateva aspecte interesante ale emotiilor induse de muzica.