A cocheta, a iubi, a face amor.
Dupa ce criterii isi aleg femeile partenerii? Ioana, fetiscana de la tara, il momeste pe baiatul care se teme de stafii; apoi, in Germania, se marita cu un batrin.
Chloe, poeta nimfomana, asalteaza barbati destepti si spirituali -frumusetea, virsta n-o intereseaza.
Andreea modeleaza animale la scara 1:1 si, cind simte ca o 'robeste fiorul iubirii&', isi muta sculpturile (inclusiv girafa) in casa amantului.
Capricii de-o clipa, tainice permanente? Vieti si destine privite cu umor si ingaduinta.
Un roman-graffiti: tuse rapide, pete de culoare punctind melancolice amintiri.
Jurnal de bord al unui explorator ratacit pe-un continent vesnic necunoscut: FEMEIA.
'In viata fiecaruia dintre noi a existat mereu o mama, o sora, o vecina pe care o admiram de la distanta, o colega de care eram indragostiti in secret, o aristocrata a lumii de ieri care ne fascina, o invatatoare atoatestiutoare, o iubita, care, in fiecare dimineata, faceau sa ni se lumineze ziua la simplul gind ca le vom zari, ne vor vorbi, vom petrece minute si ore in imediata lor apropiere.
Caligraf al trairilor sublime, Constantin Abaluta traseaza din cuvinte citeva portrete memorabile, in care concretetea realului se rarefiaza in diafanul visului, mina fina a artistului plastic reda sunetele misterioase, dar linistitoare ale unor nocturne numai de el auzite, iar cotidianul posac al timpului prezent este fisurat de zimbetul nostalgic al amintirilor.
&' (Tudorel Urian) 'Proza eleganta, decupata din materie onirica, arabescuri ce pleaca din fumul amintiriicartea lui Constantin Abaluta foloseste pretextul feminin ca pe o madlena.
De fapt, punctul de fuga il constituie relatia naratorului cu obiectele si cu propria memorie.
Mai departe, ceea ce este pus sub semnul intrebarii este chiar puterea oricarui text de a prinde in plasa lui pestii acestia care inoata in apele negre ale melancoliei.
&' (Bogdan-Alexandru Stanescu).
1 | 1 si cind simte ca o robeste fiorul iubirii isi muta sculpturile (inclusiv girafa) in casa amantului |
---|---|
Un roman-graffiti | Tuse rapide pete de culoare punctind melancolice amintiri |
Jurnal de bord al unui explorator ratacit pe-un continent vesnic necunoscut | Femeia in viata fiecaruia dintre noi a existat mereu o mama o sora o vecina pe care o admiram de la distanta o colega de care eram indragostiti in secret o aristocrata a lumii de ieri care ne fascina o invatatoare atoatestiutoare o iubita care in fiecare dimineata faceau sa ni se lumineze ziua la simplul gind ca le vom zari ne vor vorbi vom petrece minute si ore in imediata lor apropiere |
Cartea Românească este o editură cu sediul în România.
Are o istorie de lungă durată și joacă un rol semnificativ în peisajul literar și cultural al țării.
Înființată în 1921, Cartea Românească a jucat un rol esențial în promovarea literaturii române, atât pe plan intern, cât și internațional.
A publicat lucrări de la autori români renumiți, precum și traduceri ale literaturii străine în limba română.
De-a lungul istoriei sale, Cartea Românească a contribuit la modelarea tradițiilor literare românești și la stimularea discursului intelectual.
A publicat o gamă largă de genuri, inclusiv romane, colecții de poezie, eseuri, piese de teatru și lucrări academice.
Pe lângă accent pe literatură, Cartea Românească a publicat și materiale educaționale, manuale și cărți de referință, susținând sistemul educațional și dezvoltarea intelectuală a țării.
De-a lungul anilor, Cartea Românească a câștigat recunoaștere pentru angajamentul său față de calitate și semnificație culturală.
Ea continuă să fie o editură respectată, păstrând și diseminând moștenirea literară românească, îmbrățișând totodată noi voci și perspective în literatura contemporană.