Si acest volum intra in seria celor pregatitoare, anuntand O istorie politica a literaturii romane postbelice.
Nu e vorba de un 'razboi cu estetismul&', reanimand fantoma lui Gherea, ci de reevaluari pe temei estetic, la mai multe maini, folosind achizitiile criticii literare; si, fireste, de recontextualizari (interogand epoca), tinand cont, insa, de fluctuatiile receptiei si de capricioasa meteorologie politica.
in fond, suntem consecventi cu programul, anuntat inca de la debut (Orizontul lecturii, 1983), intelegand ca, sociologic judecand, nu putem examina fenomenul literar retezandu-i ombilicul istoric.
Ideea Europeana este un brand dedicat promovării culturii și tradițiilor europene, oferind o gamă variată de produse, de la artizanat și suveniruri la materiale educaționale.
Cu un accent pe autenticitate și diversitate, brandul își propune să inspire consumatorii să aprecieze bogăția culturală a Europei.
Ideea Europeana promovează un stil de viață educat și conștient, încurajând oamenii să exploreze și să învețe despre tradițiile și obiceiurile din diferite colțuri ale Europei.
Brandul se angajează să sprijine meșteșugarii locali și să ofere produse de calitate, care să reflecte frumusețea diversității culturale.