'Dezvoltarea invãtaturii dogmatice a Bisericii despre relatia dintre harul lui Dumnezeu si libera sinergie a omului la lucrarea de mantuire a lui reprezinta un rod al confruntarii teologice a Parintilor secolului al XIV-lea cu anti-isihastii si umanistii epocii lor.
Sprijinindu-se pe teologia si experienta duhovniceasca a Bisericii, Parintii secolului al XIV-lea considera harul dumnezeiesc ca acea energie necreata a Dumnezeului Celui in Treime, care, fiind liber participata de catre om, il indumnezeieste in mod harismatic.
Pãrintii secolului al XIV-lea, promovand libertatea omeneasca creata drept un autentic element antropologic, care in cadrul Bisericii este imbogatit si slavit datorita relatiei lui cu harul dumnezeiesc necreat, au dat modelul prin excelenta al umanismului teandric.
Conform acestui model, libertatea omului imbogatita cu harul dumnezeiesc dobandeste o perspectiva necreata.
Tocmai acesta ar putea fi considerat mesajul traditiei patristice a secolului al XIV-lea catre orice umanism autonom si antropocentric.
&' Dimitrios Tselenghidis.
Doxologia este un brand românesc de produse religioase și cărți, asociat cu Biserica Ortodoxă Română.
Brandul oferă o gamă largă de articole religioase, inclusiv cărți de rugăciune, icoane, lumânări și alte obiecte destinate credincioșilor.
Doxologia promovează valorile creștin-ortodoxe și susține spiritualitatea prin produsele sale de înaltă calitate.
Cărțile publicate de Doxologia includ lucrări teologice, cărți de meditație și îndrumare religioasă, fiind apreciate pentru conținutul profund și pentru fidelitatea față de tradiția ortodoxă.
Brandul este un punct de referință pentru comunitatea ortodoxă din România, oferind produse care răspund nevoilor spirituale ale credincioșilor.