It is well established that children recognize themselves in mirrors by the end of infancy, showing awareness of the self as an object in the environment.
However, the cognitive impact of objective self-awareness requires further elucidation.
This gap in the literature is addressed in a series of 7 experiments exploring the role of self in 3- and 4-year-olds′ event memory.
A mnemonic bias for self-relevant material has been described in adults.
This effect is thought to be based on the organizational properties of a highly elaborated self-concept, and so offers a clear route to study the child′s developing sense of self.
However, very few studies have investigated the ontogeny of this effect.
New evidence is provided to suggest that preschool children, like adults, show a mnemonic advantage for material that has been physically linked with the self through performance of a depicted action (Experiment 1).
Moreover, 3- and 4-year olds show a bias for material that has been visually and linguistically processed with the self-image (Experiments 2, 3, 4), and material that has been socio-cognitively linked to the self in terms of ownership (Experiments 5, 6, 7).
The data imply that both bottom-up (kinesthetic feedback, self-concept) and top-down (attention) aspects of self reflection may play a supporting role in early event memory, perhaps representing a nascent form of autobiographical processing.
Importantly, this research highlights a promising methodology for elucidating the executive role of the self in cognition.
Following William James′s (1890) influential conception of the self, it seems that in typical development, 'I' is primed to remember 'me.
John Wiley & Sons, Inc.
este o companie globală de editare specializată în publicații academice, cercetare științifică, dezvoltare profesională și materiale educaționale.
Fondat în 1807, a devenit unul dintre cei mai mari și mai respectați editori din lume, cu birouri și operațiuni în numeroase țări.
Wiley publică o gamă largă de conținut în diverse domenii, inclusiv știință, tehnologie, inginerie, matematică (STEM), medicină, științe sociale, științe umaniste, afaceri și finanțe.
Compania produce cărți, reviste, baze de date online, resurse educaționale și platforme digitale de învățare care se adresează cercetătorilor, cadrelor universitare, profesioniștilor, studenților și practicienilor.
Portofoliul lui Wiley include amprente renumite precum Wiley-Blackwell, Wiley-VCH, Wiley-IEEE Press, Wiley-Scrivener, Wiley Finance, Wiley-Interscience și altele, fiecare concentrându-se pe domenii și industrii specifice.
Pe lângă activitățile sale de publicare, Wiley oferă diverse servicii și soluții online concepute pentru a sprijini cercetarea, învățarea și dezvoltarea profesională.
Acestea includ Wiley Online Library, o vastă platformă digitală care găzduiește milioane de articole și cărți; WileyPLUS, o platformă online de predare și învățare; și Wiley Researcher Academy, care oferă resurse și formare pentru cercetători.
Wiley este cunoscut pentru angajamentul său față de calitate, integritate și inovație în domeniul publicării.
Compania colaborează cu oameni de știință, cercetători și experți de top pentru a produce conținut autorizat și de impact, care promovează cunoștințele și stimulează progresul în diferite domenii.
În general, John Wiley & Sons, Inc.
joacă un rol vital în diseminarea globală a cunoștințelor și informațiilor, servind ca un partener de încredere pentru comunitățile academice, științifice și profesionale din întreaga lume.