CUPRINS1.
SISTEMUL POLITIC ÎN ROMÂNIAI.
Drepturile omului .
Forme de guvernământ şi regimuri politice: regimuridemocratice, autoritare şi totalitare .
16III.
Constituția României .
22III.
Structura Constituției .
22III.
Valori și principii constituționale .
26Recapitulare .
30Evaluare .
Principii şi instituții democratice .
Statul democratic și principiul pluralismului: dreptul deasociere și partidele politice .
Statul democratic și principiul separării puterilor;autoritățile statului român .
Autoritatea legislativă; legile .
Executivul; administrația centrală și locală .
Autoritatea judecătorească; aplicarea legilor .
Președintele României .
Statul de drept .
48Recapitulare .
50Evaluare .
RAPORTUL CETĂŢENI - AUTORITĂŢI.
DREPTURI ȘI RESPONSABILITĂŢI CETĂŢENEȘTI ÎN SOCIETATEA DEMOCRATICĂI.
Domnia legii şi puterea cetățenilor .
Procesul de elaborare a legilor; participarea cetățenilorla elaborarea legislației .
Drepturile și libertățile cetățenești și respectarea legilor;limite ale libertății .
Justiția ca instituție de apărare și de înfăptuire a dreptății;egalitatea în fața legii și accesul la justiție al cetățenilor .
Copilul în procesul judiciar; delincvența juvenilă;consecințe ale nerespectării legii .
64Evaluarea/ autoevaluarea portofoliului .
Cetățenia activă.
Participarea cetățenilor la luarea deciziilorpublice şi la controlul aplicării acestora .
Implicarea civică în contextul democrației reprezentativeși al formelor de manifestare a democrației directe .
Alegerile și votul; alegerea reprezentanților; evaluareaactivității reprezentanților aleși .
Societatea civilă, organizații nonguvernamentale, tipuride inițiative cetățenești în comunitățile locale .
Rolul îndeplinit de mass-media în societate și înformarea opiniei publice .
79Recapitulare .
83Evaluare .
PROIECTUL EDUCAŢIONAL DEDICAT PROBLEMELORCOMUNITĂŢII EDUCAŢIONALE/ LOCALEI.
Elaborarea şi derularea proiectului educațional dedicatproblemelor comunității educaționale/ locale .
Alegerea temei .
Elaborarea fișei de proiect .
Derularea proiectului propus .
Evaluarea proiectului propus .
92Recapitulare finală .
94Evaluare finală .
95ANEXEDeclarația Universală a Drepturilor Omului .
96Constituția României-extras .
Politice | Regimuridemocratice autoritare si totalitare 16iii |
---|---|
Statul democratic si principiul pluralismului | Dreptul deasociere si partidele politice 32iv2 |
Ars Libri este un editor respectat de cărți rare și epuizate, cu sediul în Boston, Massachusetts, SUA.
Înființată în 1976, Ars Libri este specializată în cărți academice și rare legate de istoria artei, arhitectură, arheologie și domenii conexe.
Compania oferă o gamă largă de servicii și produse, printre care: 1.
Cărți rare și epuizate: Ars Libri organizează o colecție extinsă de cărți rare, epuizate și greu de găsit despre diverse subiecte legate de artă și arhitectură.
Aceste cărți includ adesea monografii academice, cataloage de expoziții, cataloage de licitații și alte publicații de specialitate.
Catalogare și evaluări: Ars Libri oferă servicii de catalogare și evaluare pentru cărți rare și anticare, asistând colecționari, instituții și biblioteci în documentarea și evaluarea colecțiilor lor.
Achiziții: Compania achiziționează în mod activ cărți și colecții rare, lucrând cu persoane fizice, moșii și instituții pentru a achiziționa publicații valoroase și semnificative din punct de vedere istoric.
Publicare: Ars Libri publică cărți și cataloage academice pe subiecte legate de istoria artei, arhitectură și arheologie, adesea în colaborare cu muzee, galerii și instituții academice.
Vânzări online: Ars Libri oferă inventarul său spre vânzare prin intermediul site-ului său web și platformelor de piață online, oferind acces la colecția sa clienților din întreaga lume.
Ars Libri este cunoscut pentru expertiza, profesionalismul și dedicarea sa de a servi nevoile colecționarilor, savanților și instituțiilor din domeniul artei și istoriei artei.
Catalogul extins al companiei și angajamentul față de calitate fac din aceasta o resursă respectată în comerțul cu cărți rare.