Volumul Metodica si evaluarea pentru examenele de titularizare si definitivare in invatamant - EDITIA A TREIA REVIZUITA SI ADAUGITA - a aparut ca raspuns la reactiile pozitive ale celor care au simtit ca editiile precedente i-au ajutat la examenele pe care le-au sustinut.
Acest volum incearca o abordare deosebita si moderna a subiectelor de metodica ale celor doua tipuri de examene si se adreseaza, in egala masura, invatatorilor, educatorilor si profesorilor.
Este un volum structurat, logic prezentat, usor de inteles si foarte eficient! Am ales sa va fim alaturi si sa va oferim pasii pe care trebuie sa-i urmati in rezolvarea subiectului de metodica si, dupa parcurgerea acestor pasi va oferim si o sugestie de rezolvare a acestuia.
Veti vedea ca totul este usor de inteles! Punctul de plecare al acestui volum este Programa Scolara.
Acesta este, fara doar si poate, cheia pe care orice candidat o are la indemana pentru a deschide universul didactic din care face parte el si elevii sai.
Este important sa o inteleaga pentru a o folosi corect si, daca o intelege, usa se deschide.
Mai mult chiar, este important sa se conecteze la noutatea didactica, la noile abordari metodice, la noile programe scolare astfel incat el, candidatul, sa fie nou si sa se reinventeze.
EDITIA A TREIA REVIZUITA.
SI ADAUGITA a volumului Metodica si evaluarea pentru examenele de titularizare si definitivare in invatamant dedica un capitol intreg acestor schimbari: „Noi programe scolare, noi abordari.
Volumul ofera informatii teoretice, aplicatii la clasa si modele de rezolvare a subiectelor din anii anteriori si, prin fiecare noua editie, tine pasul cu schimbarile pe care noile programe scolare le impun, reusind sa fie mereu de actualitate.
Nu propunem un volum de metodica ce nu va mai este util in cativa ani, ci va propunem un volum de metodica mereu nou, actual, in pas cu schimbarile educationale si, asa cum am spus inca de la inceput, foarte eficient.
(Autoarele: Cristina Vasile si Denisa Ene)CUPRINS CAPITOLUL I: METODICA I.
Predarea pe scurt I.
Rezolvarea subiectului de metodica I.
Teoriile invatarii - cercetari psiho-pedagogice care sprijina activitatea didactica I.
Metodica aprofundata 1.
Curriculum 1.
Definitie 1.
Curriculum-ul National 1.
Tipuri de curriculum1.
Tipuri de CDS (optional)1.
Ciclurile curriculare1.
Dezvoltarea prescolarului/elevului2.
Programa scolara2.
Curriculumul prescolar3.
Lectia3.
Cadrul E.
Exemple de lectii dupa structura E.
Metode de predare - invatare utilizate in fiecare etapa din E.
Obiectivele 4.
Operationalizarea obiectivelor5.
Mijloacele de invatamant5.
Functiile mijloacelor de invatamant6.
Forme de organizare7.
Metode7.
Definitii7.
Functiile metodelor didactice7.
Clasificarea metodelorA.
Metodele de comunicare orala (expozitive si conversative)B.
Metode de explorare a realitatii (directe si indirecte)C.
Metode bazate pe actiune (reala, simulata)D.
Metode interactive1.
Brainstorming-ul2.
Bulgarele de zapada3.
Cubul4.
Ciorchinele5.
Diagrama Venn6.
Eseul de cinci minute:7.
Explozia stelara8.
Mozaicul Tehnica 6/3/510.
Cvintetul11.
Jurnalul dublu12.
Stiu/Vreau sa Stiu/Am aflat13.
Lectura cu predictii14.
Termeni in avans15.
Cadranele17.
Turul galeriei18.
Predarea-invatarea reciprocaCAPITOLUL AL II-LEA: EVALUAREAII.
Evaluarea…pe scurtII.
Evaluarea aprofundata2.
Conceptul de evaluare2.
Evaluare traditionala-Evaluare moderna2.
Relatia curriculum – evaluare2.
Sisteme de notare/apreciere2.
Operatiile evaluarii 2.
Functiile evaluarii 2.
Strategii de evaluare2.
Metode de evaluarea.
Observarea curenta a comportamentului elevilorb.
Metodele bazate pe verificarile oralec.
Examinarea prin probe scrise2.
Testul2.
Itemul2.
Descriptorii de performanta2.
Pasii de urmat in elaborarea si aplicarea unui test de evaluare2.
Matricea de specificatii2.
Tehnici de evaluare modernea) Studiul de cazb) Fisa pentru activitatea personalac) Investigatiad) Observarea curenta a comportamentuluie) Proiectulf) Portofoliulg) Autoevaluareah) Interevaluareai) Alte metode2.
Notarea elevilorConcluziiCAPITOLUL AL III-LEA: Prezentarea unor modele de rezolvare a subiectelor de titularizare/ definitivare in invatamantIII.
a 20141.
Nivel prescolar2.
Nivel primar3.
Limba si literatura romana4.
Biologie5.
MatematicaIII.
20151.
Nivel prescolar2.
Nivel primarReferinte .
Schimbari | Noi programe scolare noi abordari |
---|---|
Nu propunem un volum de metodica ce nu va mai este util in cativa ani, ci va propunem un volum de metodica mereu nou, actual, in pas cu schimbarile educationale si, asa cum am spus inca de la inceput, foarte eficient. (autoarele | Cristina |
I | Metodica |
Eseul de cinci minute | 7 |
Ii-lea | Evaluareaii a |
Iii-lea | Prezentarea unor modele de rezolvare a subiectelor de titularizare definitivare in invatamantiii a 20141 |
Rovimed este un brand dedicat sănătății și bunăstării, specializat în produse farmaceutice și suplimente alimentare.
Acesta oferă o gamă variată de soluții care răspund nevoilor diverse ale consumatorilor, având ca scop principal sprijinirea organismului în menținerea unui stil de viață sănătos.
Rovimed se mândrește cu utilizarea ingredientelor de calitate superioară și formule inovatoare, asigurându-se că produsele sale sunt eficiente și sigure pentru utilizare.
Brandul promovează educația consumatorilor, oferind informații utile despre sănătate și nutriție, iar printr-un angajament puternic față de calitate, Rovimed devine un partener de încredere în călătoria către o viață mai sănătoasă.