Mirosul plasticului • Mirosul uman • Mirosul fricii • Mirosul fericirii • Mirosul inteligenței și mirosul prostiei • Fără miros, fără gust • Emoții și amintiri Singurul scop al uneia dintre cele mai mari industrii din lume este acela de a face ca oamenii să nu miroasă a oameni.
Încă din epoca medievală, mirosul uman a fost considerat primitiv și un semn al claselor de jos.
Cei care își permiteau au investit în alte mirosuri și o întreagă breaslă a parfumierilor a luat naștere, mai ales în Franța.
Acești profesioniști erau în permanență ocupați, întrecându-se să inventeze amestecuri noi și incitante, iar competiția continuă și astăzi.
În 2018, industria parfumurilor a fost evaluată la peste 30 de miliarde de dolari și, în funcție de sursa pe care o consultăm, se așteaptă să ajungă la 50–90 de miliarde de dolari în 2025.
Această cifră este doar un indiciu despre cât de mult suntem dispuși să investim pentru a ne masca adevăratul miros.
Altă modalitate prin care ne este manipulat comportamentul este de a ne face mai dispuși să consumăm anumite bunuri.
Și nu este o invenție nouă.
Brutăriile fac de mult timp efortul de a-și îndrepta aburii cuptoarelor spre stradă.
Trecătorilor li se amintește de pâinea minunată care se vinde înăuntru, unde ar putea intra să-și cheltuiască banii mai des.
Astăzi, manipularea clienților prin miros a devenit o artă.
Uneori, marfa adevărată nici măcar nu se află în preajma locului de vânzare.
Cu câțiva ani în urmă, lucram în Japonia.
După ce câteva săptămâni la rând m-am răsfățat cu un sushi minunat, eram pregătit pentru o pizza congelată.
În timp ce alegeam ce fel de pizza să iau pentru acasă, am simțit brusc mirosul distinct de pizza proaspăt coaptă.
Supermarketul avea o instalație de evacuare a unui miros sintetic de pizza, plasată chiar deasupra congelatorului! A funcționat.
Mirosurile pot fi folosite și pentru a ne transporta într-o anumită lume sau doar pentru a crea o atmosferă în general pozitivă.
Mirosul de nucă de cocos din foaierul unei agenții de turism, de exemplu, a crescut semnificativ vânzările de excursii în insule exotice.
Se crede că mirosurile verzi , de iarbă sau de copaci, îmbunătățesc randamentul în birouri.
Acest tip de manipulare a mirosurilor și de design olfactiv a devenit o industrie majoră, cu o cifră de afaceri anuală de milioane de dolari.
Pret vechi 54.9 Lei
Reducere 6%
Baroque Books & Arts este o editură dedicată publicării de cărți și lucrări de artă, promovând cultura și literatura de calitate.
Cu un portofoliu diversificat, brandul oferă o gamă variată de titluri, de la cărți de ficțiune și non-ficțiune la albume de artă și cataloguri.
Baroque Books & Arts se concentrează pe promovarea talentelor emergente și a autorilor consacrați, inspirând cititorii să descopere noi perspective și idei prin intermediul literaturii.
Brandul sprijină, de asemenea, evenimente culturale și artistice, contribuind la dezvoltarea comunității creative.