Prin analogie cu moda vestimentara, se poate vorbi, de asemenea, despre o moda lingvistica; ea se refera la exprimarea oamenilor instruiti, cu o anumita educatie lingvistica, ce incearca sa respecte normele limbii literare.
Dar in gramatica actuala nu pare sa fie tocmai usor, nici pentru vorbitorii nativi, nici pentru cetatenii Uniunii Europene care incearca sa comunice cu noi.
Printr-un admirabil exercitiu de obiectivitate, autorul identifica inconsecventele aplicarii normelor lingvistice romanesti, care in viitorii ani pot ingreuna si ele integrarea noastra: de ce si , si, de ce atatea diferente intre ce postuleaza gramaticile si ce se utilizeaza efectiv in vorbire, de ce nu e clar cand folosim prenumele inaintea numelui sau de ce dictionarele noastre sunt atat de pudice, iar mass-media atat de colorata.
Paralela 45 este o agenție de turism din România care funcționează din 1990.
Denumirea „Paralela 45” se referă la paralela 45, care este un cerc de latitudine la jumătatea distanței dintre ecuator și Polul Nord.
Agenția oferă o gamă largă de servicii de călătorie, inclusiv pachete turistice, croaziere, city break și alte produse legate de călătorie.
Paralela 45 este cunoscută pentru organizarea de experiențe de călătorie atât interne, cât și internaționale.
Acestea oferă opțiuni pentru diferite tipuri de excursii, de la tururi culturale și istorice la vacanțe la plajă și călătorii de aventură.