Viata, realitatea ne demonstreaza ca nu toate situatiile-problema au o solutionare unica.
Majoritatea admit mai multe moduri de rezolvare, ceea ceconduce la o alta problema: cea a alegerii celui mai eficace mod de rezolvare, in functie de conditiile date.
Cum matematica trebuie sa modeleze realitatea, este necesar sa introducem si pentru elevi astfel de probleme, care se pot rezolva in mai multe moduri.
Astfel, lucrarea de fataofera elevilor posibilitateasa-si prezinte propria rezolvare, ii obisnueste cu existenta unor astfel de probleme, lecontureaza problemele de decizie: alegerea unui mod de rezolvare convenabil dintr-un anumit punct de vedere.
Dupa rezolvarea unei asemenea probleme, inavatatorul trebuie sa aibe o interventie centralizatoare, enumerand modurile de rezolvare gasite,ordonandu-le dupa un anumit criteriu, sistematizandu-le, propunand alegerea celui mai bun mod de rezolvare.
Rezolvarea problemelor cuprinse in prezenta lucrare sporeste in atractivitate, dar si in densitate instructiva, caci continutul lor vizeazacunostinte, fapte si fenomene ale unor alte discipline scolare.
Antrenarea elevilor in rezolvarea problemelor propuse in lucrare, contribuie la inarmarea acestora cu strategii rezolutive suple, cu evidentedeschideri spre zona creativitatii.
Dar, poate in primul rand, pentru a forma personalitati creatoare, invatatorul trebuie sa fie el insusi creator.
Problema | Cea a alegerii celui mai eficace mod de rezolvare in functie de conditiile datecum matematica trebuie sa modeleze realitatea este necesar sa introducem si pentru elevi astfel de probleme care se pot rezolva in mai multe moduri |
---|---|
Astfel, lucrarea de fataofera elevilor posibilitateasa-si prezinte propria rezolvare, ii obisnueste cu existenta unor astfel de probleme, lecontureaza problemele de decizie | Alegerea unui mod de rezolvare convenabil dintrun anumit punct de vederedupa rezolvarea unei asemenea probleme inavatatorul trebuie sa aibe o interventie centralizatoare enumerand modurile de rezolvare gasiteordonandule dupa un anumit criteriu sistematizandule propunand alegerea celui mai bun mod de rezolvarerezolvarea problemelor cuprinse in prezenta lucrare sporeste in atractivitate dar si in densitate instructiva caci continutul lor vizeazacunostinte fapte si fenomene ale unor alte discipline scolareantrenarea elevilor in rezolvarea problemelor propuse in lucrare contribuie la inarmarea acestora cu strategii rezolutive suple cu evidentedeschideri spre zona creativitatiidar poate in primul rand pentru a forma personalitati creatoare invatatorul trebuie sa fie el insusi creator |