Asociatia De Stiinte Cognitive Din Romania
Lucrarea abordeaza exhaustiv problematica psihologiei educationale.
Cartea, deosebit de utila atat profesorului, cat si psihologului sau consilierului scolar, pune in valoare importanta fundamentarii stiintifice a aplicatiilor educationale, autorul fiind preocupat mai ales de:- procesele cognitive superioare - atentia, invatarea, memoria si metacognitia - ca rezultat al interactiuniilor continue dintre cognitii si emotii;-rolul componentei motivationale in managementul invatarii;-pregatirea elevilor pentru a face fata solicitarilor pietei muncii;-deprinderea de strategii care sa dezvolte functiile executive: planificarea, organizarea, stabilirea de prioritati etc.
;-reconceptualizarea rolului predarii/invatarii si a dinamicii relatiilor elev-elev si profesor-elev, ca urmare a dinamismului accelerat informational si relational al societatii in care traim;-practicile de succes ale profesorilor in domeniile predarii, invatarii, motivarii si managementului clasei.
De | procesele cognitive superioare atentia invatarea memoria si metacognitia ca rezultat al interactiuniilor continue dintre cognitii si emotii |
---|---|
-deprinderea de strategii care sa dezvolte functiile executive | Planificarea organizarea stabilirea de prioritati etc |