Uniunea Cineastilor Din Romania
Cu toata presiunea festivalurilor si premierelor recente, revista dedica un numar important de pagini evaluarii productiilor romanesti de anul trecut, in grupajul „Remember 2018”.
Zece critici din generatii diferite incearca sa diagnosticheze cat mai lucid starea actuala a cinematografului romanesc, remarcand diversificarea accelerata, indepartarea de paradigma realismului radical si integrarea conventiilor de gen.
Majoritatea participantilor remarca si rolul din ce in ce mai important al cineastelor in creatia, dar si in industria de film.
Desi se observa lansarea cu intarziere a filmului premiat anul trecut cu Ursul de Aur la Berlin, Touch Me Not de Adina Pintilie, se semnaleaza cu satisfactie initierea turneului national de lansare a lungmetrajului, insotit de dezbaterile „Politicile corpului”, despre standardele de normalitate, intimitate si sexualitate, la care au luat parte membrii echipei.
In rubrica sa ”Jurnal”, Laurentiu Damian ne ofera un studiu despre raportul dintre creatia cinematografica si teatrala a lui Lucian Pintilie, ”Evocarea.
Mereu prea tarziu”, ce reveleaza legaturile subterane dintre spectacolul „Livada cu visini” si filmul O vara de neuitat.
Numarul include si un dosar consacrat comediei, „Comedii de ieri, comedii de azi”, acest gen preferat de public devenind din ce in ce mai prezent pe lista recentelor premiere.
La rubrica „Interferente”, Anca Ionita analizeaza, in textul „Camera de filmat in spectacolul de teatru, un nou naturalism”, prezenta din ce in ce mai pregnanta pe scena a ecranului in spectacolele de teatru din Romania.