Aceste studii, prin valoarea continutului muzical si varietatea problematicii instrumentale, au constituit un model de urmat in componistica pentru didactica viorii.
Din cele 36 Studii sau Capricii, studiile, cu valori egale au putut fi mai usor luate drept exemplu in construirea studiilor de vioara decat cele care, avand o larga inspiratie melodica si purtand adanc amprenta deosebitului talent al autorului, nu au putut fi imitate.
Astfel, literatura didacticii violonistice nu s-a putut imbogati deopotriva si cu studii cu substanta melodica emotionala.
Aceasta penurie este cu atat mai adanc resimtita deoarece prin acest material muzical de expresie se poate urmari dezvoltarea specificului de fond al viorii: cantatul expresiv.
Tinand seama ca aceste Studii sau Capricii de Fiorillo contin o substanta autentic muzicala, unele avand desfasurari melodice de larga inspiratie axate pe posibilitatile de cantabilitate ale viorii, trebuie sa se acorde acestui caiet o atentie deosebita.
O rationala folosire a lui poate determina o dezvoltare a inteligentei muzicale, a gustului muzical si a simtului de echilibru artistic pe langa imbogatirea mijloacelor tehnice.
Prin aceste studii se va putea ajunge la o intelegere mai evoluata a discursului muzical, se va putea insusi o tehnica a expresiei pusa in slujba unei corecte frazari printr-o sensibila nuantare.
Viorii | Cantatul expresiv |
---|
Grafoart este un brand care se specializează în oferirea de soluții de tipărire și personalizare pentru diverse produse, având un accent deosebit pe calitate și inovație.
Cu o gamă variată de produse, de la cărți de vizită și pliante la materiale promoționale personalizate, Grafoart se dovedește a fi un partener de încredere pentru afaceri și persoane fizice.
Brandul îmbină tehnologia de ultimă generație cu un design creativ, oferind clienților opțiuni unice pentru a-și exprima identitatea de brand.
Echipa Grafoart colaborează strâns cu clienții pentru a le oferi soluții personalizate care să răspundă nevoilor specifice, asigurându-se că fiecare proiect finalizat reflectă cu acuratețe viziunea și valorile clientului.