A provocative reconstruction of John F.
Kennedy's 'five-year campaign' for the White House (The New Yorker), beginning with his bold, failed attempt to win the vice presidential nomination in 1956 and culminating when he plotted his way to the presidency and changed the way we nominate and elect presidents.
John F.
Kennedy and his young warriors invented modern presidential politics.
They turned over accepted wisdom that his Catholicism was a barrier to winning an election.
They hired Louis Harris to become the first presidential pollster.
They twisted arms and they charmed.
They turned the traditional party inside out.
They invented The Missile Gap in the Cold War and out-glamoured Richard Nixon in the TV debates.
Now Thomas Oliphant and Curtis Wilkie, both veteran political journalists, retell the story of this momentous campaign, reminding us of now forgotten details of Kennedy's path to the White House (The Wall Street Journal).
The authors have examined more than 1, 600 oral histories at the John F.
Kennedy library; they've interviewed surviving sources, including JFK's sister Jean Smith, and they draw on their own interviews with insiders including Ted Sorensen and Arthur Schlesinger, Jr.
From the start of the campaign in 1955, The Road to Camelot brings much new insight to an important playbook that has echoed through the campaigns of other presidential aspirants as disparate as Barack Obama and Donald Trump.
The authors take us step by step on the road to the Kennedy victory, leaving us with an appreciation for the maniacal attention to detail of both the candidate and his brother Robert, the best campaign manager in American political history (The Washington Post).
A must-read for fans of presidential history (USA TODAY), this is an excellent chronicle of JFK's innovations, his true personality, and how close he came to losing (Kirkus Reviews, starred review).
Simon & Schuster este o companie de editură americană care a fost fondată în 1924 de Richard L.
Simon și M.
Lincoln Schuster.
A crescut pentru a deveni una dintre marile edituri din Statele Unite.
Simon & Schuster este cunoscut pentru publicarea unei game variate de cărți, inclusiv ficțiune, non-ficțiune și literatură pentru copii.
Puncte cheie despre Simon & Schuster: 1.
Categorii de cărți: Simon & Schuster publică cărți din diverse genuri, inclusiv ficțiune literară, ficțiune populară, non-ficțiune, memorii, biografii, autoajutorare, istorie și cărți pentru copii.
Amprints: Compania are mai multe amprente, fiecare axându-se pe anumite genuri sau tipuri de cărți.
Printre amprentele notabile se numără Simon & Schuster Books for Young Readers, Scribner, Atria Books, Gallery Books și multe altele.
Autori cu cele mai bune vânzări: Simon & Schuster a publicat lucrări ale numeroșilor autori apreciați și bine vânduți, inclusiv Stephen King, Dan Brown, Doris Kearns Goodwin, Bob Woodward și mulți alții.
Literatura pentru copii: Simon & Schuster este un editor important de cărți pentru copii, variind de la cărți ilustrate la ficțiune pentru tineri.
Au publicat lucrări ale unor autori și ilustratori cunoscuți.
Editura educațională: Pe lângă cărțile de comerț, Simon & Schuster este implicat în publicarea educațională, oferind manuale și materiale de învățare pentru diferite niveluri de educație.
Acoperire globală: În timp ce se află în Statele Unite, cărțile lui Simon & Schuster sunt distribuite la nivel internațional, iar compania are o acoperire globală.
Achiziții: Simon & Schuster a fost implicat în fuziuni și achiziții de-a lungul anilor.
În special, a devenit parte a ViacomCBS, dar de la ultima mea actualizare a cunoștințelor din ianuarie 2022, au existat discuții despre compania care a fost achiziționată de Penguin Random House.