Lucrarea „Ultimele 67 de zile din domnia regelui Carol I” prezinta situatia politica din Romania dupa consiliul de coroana de la Sinaia (21 iulie/3 august 1914) pana la incetarea din viata a regelui Carol I la 27 septembrie/10 octombrie, mai precis incercarile diplomatiei Puterilor Centrale, si implicit pe cele ale puterilor Antantei de a atrage Romania in razboi de partea lor, vazute prin prisma telegramelor diplomatice austro-ungare, germane si belgiene, majoritatea inedite.
Declaratiile personale de simpatie si fidelitate ale regelui Carol I fata de reprezentantii Vienei si ai Berlinului la Bucuresti in aceasta perioada aveau sa afecteze grav prestigiul suveranului in ochii poporului roman, dupa o lunga si rodnica domnie, si sa-l lipseasca dupa trecerea in eternitate de supranumele, pe deplin meritat, de Carol cel Mare.
Documentele prezentate, redactate de diplomatii cu care suveranul avea o relatie privilegiata, demonstreaza insa ca indiferent de declaratiile sale personale, atitudinea regelui a fost in conformitate cu cea a majoritatii covarsitoare a elitei politice romanesti, asa cum fusese in toti cei 48 de ani de domnie.
Faptul ca in pofida dorintei vehement afirmata de opinia publica, Romania nu a intrat atunci in razboi de partea Antantei, pe langa marile beneficii financiare pe care le-a adus ulterior, prin vanzari masive de materii prime mai ales Puterilor Centrale, a corespuns intru totul interesului national si imperativelor momentului.
Cartea demonstreaza inca o data, daca mai era nevoie, ca nu se poate face politica impotriva opiniei publice si de asemenea ca nu este posibila nicio constructie europeana fara aportul Romaniei si al Bulgariei.
Sorin Cristescu.
Cetatea De Scaun este un brand românesc dedicat promovării tradițiilor și valorilor culturale ale regiunii.
Această marcă își propune să ofere produse autentice, inspirate de meșteșugurile locale, inclusiv articole de îmbrăcăminte, accesorii și suveniruri.
Misiunea Cetatea De Scaun este de a sprijini artizanii locali și de a aduce în atenția consumatorilor bogăția culturală a țării.
Brandul se angajează să promoveze produsele fabricate în mod sustenabil, încurajând consumatorii să aleagă articole care susțin comunitățile locale și care reflectă tradițiile românești.
Cu o atenție deosebită la calitate și design, Cetatea De Scaun reușește să creeze produse care sunt nu doar frumoase, ci și pline de semnificație.